Interviu cu Bogdan Oproiu- pasiunea e în sânge

 

Bogdan este unul din cei mai pasionaţi motociclişti de motocross pe care i-am cunoscut, adoră noroiul şi senzaţiile tari. Pasiunea lui se transmite de la generaţie la generaţie, ba chiar participă la nenumărate concursuri, aşa cum o făcea şi tatăl lui. Pasiunea şi munca lui m-a determinat să îi adresez câteva întrebări pentru a afla cât mai multe.

  1. Bogdan, de unde ai această pasiune pentru două roţi şi de ce ai ales motocross?

Pasiunea o am de foarte mic, tata mă lua cu el la clubul de motocross A.S. Poiana unde era mecanic, după ce s-a retras din participarea la curse. Precum și la etapele de motocross unde participa si fratele meu. Motocross-ul l-am ales după ce am praticat karate, basket, tenis, mountainbike etc și am realizat că așchia nu sare departe de trunchi. Mai exact băteam mingea și mă gândeam la sărituri cu motocicleta.

2. Se pare că « virusul » este în sânge şi se transmite de la generaţie la generaţie. Spune-ne despre familia ta.

Tatăl meu este multiplu campion național ( în anii 1973, 1981, 1985) și vicecampion (în anii 1976, 1980, 1982) iar după ce s-a retras din motocross a continuat ca și cascador( în Asociaţia Cascadorilor Profesionişti din România) în filme și spectacole pe stadioanele din țară și din străinătate  (http://blog.bogdanoproiu.ro/oproiu-gheorghe ). Fratele meu a participat 10 ani la clasa Mx1, iar soția mea în sezonul 2014 în campionatul organizat de motocrosscup.

300230_183892751758347_571073493_n

3. De la ce varstă ai început să mergi cu motocicleta ?

Aveam 12 ani, abia atunci am reușit să pot manevra motocicleta care era compusă dintr-un cadru CZ de 125 cu motor de hoinar 50cmc.

4. De când ai început să participi la concursuri ? Cum a fost primul concurs pentru tine ?

Primul concurs a fost în 2009 la Ciolpani, jud. Ilfov. În prima manșă am spart pistonul unui Kawasaki de 250 cmc din 1998, iar în manșa a doua am participat cu motocicleta fratelui meu, un Kawasaki Kx 250 din 2003. A fost cea mai frumoasă zi din viața mea, de pană atunci. A fost un concurs deosebit deoarece era o etapă de campionat Est European cu participanţi străini.

5. Pe ce fel de motocicleta concurezi?

Am folosit Kawasaki în 2 timpi de 250 cmc până în 2013 iar din 2014 folosesc tot Kawasaki de 250 cmc, dar 4 timpi pe injecție, aceasta din urmă fiind mai ușor de controlat și mai competitivă,  fiind de generație mai nouă și cu puține ore de funcționare.

M413_0863

6. La ce concursuri ai participat până acum şi ce victorii ai obţinut ?

Am participat la etapele de motocross din campionatul național organizate în: Moreni , Ciolpani ,Prundu, Sfântu Gheorghe și cupe în : Zărnești , Baicoi, Măgureni, Dragomireşti, Bolentin, Sibiu. Deși m-am situat de multe ori în primi 10, doar 2 clasări am avut pe podium: locul 2 şi 3. Adeseori interveneau diferite probleme de sănătate (entorse, fracturi chiar și comoții), dar apăreau și probleme tehnice. Îmi aduc aminte cum la o cursă în 2013, fix înainte de antrenamentul liber, pedala de pornire s-a rupt, astfel încât toată ziua am ținut motocicleta pornită pentru a putea participa, compresia motorului fiind atât de puternică, încat nu putea fi pornita împinsă, ci doar tractată de o mașină (în cazul de față un Nissan Patrol). Atunci eram plin de nervi, dar acum râd cu lacrimi când îmi amintesc cât de atent concuram să nu opresc motorul la start sau în timpul concursului.

M413_0843

7. Ce înseamnă să ai un sponsor şi cât este de greu sa obţii unul ?

Scapi de grijile finainciare și te poți concentra pe antrenamente și concursuri. De obținut este aproape imposibil deoarece legile sunt proaste, majoritatea aleg să sponsorizeze sistemul medical și pe bună dreptate.

8. S-a împlinit un an de la operaţie. Din păcate acest sport are nevoie de mult antrenament dar tu ai avut nevoie de o pauza. Cum a fost recuperarea şi revenirea la motocross?

Operaţia a constat în extirparea unei tumori cu care m-am născut (de natură beningă) situată între creierul mic şi creierul mare. La o lună după operație am început să merg cu motocicleta la un eveniment organizat de cluburile Dual Racing și Tcs. Recuperarea nu a fost grea spre deosebire de alți ani. Am decis că ar fi bine să nu grăbesc lucrurile, cum am făcut în trecut, pentru a reveni la curse complet sănatos, decizia de a nu participa in 2015 a fost foarte dificilă.

adsv

9. Care sunt planurile de viitor, următoarele competiţii ?

Pentru 2016 îmi doresc să particip la căt mai multe curse din campionatul intern, Cupele Motocross Cup, dar și la maratonul de biciclete Prima Evadare. Pe viitor doresc să termin cât mai multe campionate fără accidentări, iar dacă lucrurile merg într-o direcţie bună, este posibil să ducem tradiția familiei mai departe cu băiatul meu, Adelin de 1 an și nepotul meu Rareș de 6 ani.

M413_0892

Pe Bogdan îl găsiţi şi pe http://bogdanoproiu.ro/ unde are şi un blog foarte interesant. Tot acolo găsiţi şi calendarul curselor viitoare. Îi dorim multă baftă la următoarele competiţii!

Content Protection by DMCA.com

No Comments Yet.

Leave a comment