Test drive DUCATI Monster 797 si Scrambler ICON

Cu ocazia Motoraliu-lui Anual National – M.A.N. Romania Transfăgărășan EPICA Ediția V am avut ocazia să ies la un test drive cu DUCATI Monster 797 și DUCATI Scrambler ICON pe faimosul TRANSFĂGĂRĂȘAN.

Deși nu prea cred că sunt bikeri care nu au auzit de festivalul moto M.A.N. ROMANIA, am pus un link în textul bold-uit de mai sus, unde veți găsi o mică descriere a ediției cu numărul V.


Menționez faptul că acest articol va fi mai mult o părere personală decât un review tehnic, iar pe cei care doresc mai multe informații tehnice îi rog să contacteze DUCATICLUJ

test drive - ducati monster 797 - motosuport

Pentru a putea încerca aceste două motociclete am primit o cască MT Blade SV Alpha de la Bogdan Trufașu - proprietarul magazinului bikermag.ro - magazin care a fost prezent la festival cu echipamente moto și mai mult de atât a participat ca partener.

Deși e o cască la un preț foarte accesibil am rămas placut impresionat de calitatea cu care este construită. Modelul pe care l-am primit eu are o vizieră fumurie deja montată dar casca nu are nevoie neaparat de ea, deoarece vine direct din fabrică cu ochelari de soare iar viziera transparenta este pregatită pentru a se putea monta viziera anti aburire - PINLOCK.

DSC_0089 copy   DSC_0088 copy   DSC_0086 copy

M-am echipat și împreună cu Sebastian Sabo - specialist marketing DUCATICLUJ am pornit călare pe cele două motociclete. Traseul parcurs a fost de la Cabana Cumpăna - lacul Vidraru până în localitatea Cârțișoara și înapoi, astfel traversând TRANSFĂGĂRĂȘAN-ul cu fiecare motocicletă. Pe lângă norocul de a testa în premieră aceste două motociclete în România, am avut parte de un trafic lejer deși era o zi de vineri și mă așteptam la un trafic infernal în special sus la Bâlea Lac. 


DUCATI MONSTER 797

Fiind posesor de MONSTER de mai bine de 15 ani (Monster 750, Monster 600, Monster 800, Monster S4R), am ales să încep test drive-ul cu noul model care deși este dedicat începătorilor a reușit să mă impresioneze.

Probabil sunteți familiarizați cu numele și știți că în ultimii 25 de ani, DUCATI a produs numeroase versiuni ale MONSTER-ului, fiecare reprezentând o evoluție în stil și inginerie. De data aceasta, atenția este acordată construirii unei motociclete mai mici și mai accesibile pentru riderii începători care au fost trecuți cu vederea când MONSTER 696 și 796 au fost scoase din producție în 2015. Mai mult decât simplitate, DUCATI a dorit ca motocicleta să fie suficient de capabilă, astfel încât și cei mai experimentați bikeri să îi poată aprecia stilul unic și performanțele sportive fiind accesibil, dar complet modern și capabil.

DSC_0173 copy

Modelul 797 păstrează aceeași înălțime a scaunului de 805 mm ca și modelul MONSTER 821, dar peg-urile fiind poziționate puțin mai jos și ghidonul mai larg oferă o poziție mai confortabilă.  Echipat cu un motor L-Twin de 803 cc care are o putere de 54 kW (73 hp) și un cuplu destul de mare a fost o adevărată plăcere să traversez Transfăgărășan-ul.

797 iese foarte bine din curbe și parcă te face să nu te mai oprești din mers iar spre norocul meu Transfăgărășan-ul mi-a oferit drumul perfect. Chiar dacă este o motocicletă entry-level asta nu înseamnă că cei de la DUCATI au uitat de calitatea materialelor cu care este construit acest model. Furca KAYABA inversată (43 mm - nereglabilă) și suspensia spate SACHS cu arc reglabil (pre-încărcare și rebound) mi-au oferit toată încrederea de care aveam nevoie pe acest traseu.

Sistemul de frânare este excepțional datorită discurilor duble BREMBO (320 mm) și a etrierilor monobloc M 4.32 montat radial. Partea din spate are un singur disc de 245 mm și un etrier cu două pistoane. Pe lângă sistemul ABS de 9,1 MP de la BOSCH, Monster 797 vine cu jante din aliaj, cu 10 spițe, echipate cu anvelope Pirelli Diablo Rosso II cu dublă compoziție, care completează întregul pachet.

DSC_0166 copy   DSC_0062 copy   DSC_0071 copy

797 se produce în trei culori, inclusiv roșu DUCATI cu cadru roșu și roți negre, Star White Silk (modelul cu care am avut ocazia să fac test drive-ul) și Dark Stealth cu cadru și roți negre. Există un pachet Sport și o opțiune de Urban, fiecare adăugând o listă scurtă de accesorii care să vă completeze călătoria, precum și un model 797 Plus, care vine din fabrică cu un parbriz și cover de plastic pentru șa pasager.


DUCATI SCRAMBLER ICON

Campania de marketing a acestei motociclete a fost și este atât de puternică încât nu cred că există vreo persoană care să nu fi auzit de DUCATI Scrambler. Acest model de la DUCATI este o motocicletă care recreeaza viziunea Scrambler-ului original lansat în 1962. Nu am să ma axesz în a vă povesti istoria motocicletelor SCRAMBLER deoarece nu acesta este scopul meu și sunt sigur că majoritatea știți foarte bine istoria SCRAMBLER.

Scrambler-ul vine echipat cu același motor prezent și pe MONSTER 797, motor L-twin de 803 cc răcit cu aer într-un șasiu cu greutate redusă, cu design Scrambler și anvelope tipice modelului.

 DSC_0107 copy

Ceea ce atrage foarte mult este simplitatea, design-ul, proporțiile și modul în care arată motocicleta. Farurile clasice rotunde devin moderne cu un ghidaj de lumină cu LED-uri în jurul lor, iar bordul este clasic și modern în același timp, în sensul că este un ecran LCD, cu afișaj: viteză, turații, interval de service etc., dar din păcate pentru mulți, nu are afișaj pentru nivelul de benzină ci doar un semnal luminos în momentul în care se ajunge pe rezervă.

Răspunsul accelerației este un pic cam ciudat și vă poate surprinde. Motocicleta accelerează imediat ce se deschide accelerația, iar cuplul este frumos și puternic ducând astfel spre o plimbare foarte distractivă. Transmisia este precisă și netedă, iar rapoartele scurte reprezintă o plăcere să te plimbi prin traficul urban. Motorul L-twin oferă destulă putere și feeling astfel încât să fie motocicleta perfectă și pentru plimbări în afara orașului.

 DSC_0157 copy   DSC_0054 copy   DSC_0084 copy

Pornind de la Cabana Cumpăna spre Transfăgărășan am avut ocazia să vad cum se comporta această motocicletă pe un drum forestier. Deși nu foarte lung (doar 7 km) drumul neasfaltat nu a fost o problemă. Fiind o motocicletă foarte ușoară și având anvelope Pirelli - dual sport de dimensiuni 110/80-18 pe față și 180/55-17 pe spate, am reușit foarte ușor să evit gropile și pietrele aflate pe drum. Chiar a reușit să ma impresioneze ușurința cu care am evitat toate aceste obstacole la o viteză destul de mare (40 - 50 km/h).

Familia SCRAMBLER este mare și cu siguranță unul din cele 7 modele vi se potrivește. Fiecare model în parte are și o listă lungă de accesorii ce pot fi achiziționate, iar cei de la DUCATI au creat o adevărată colecție de îmbrăcăminte personalizată pentru fanii acestui model.

SIXTY2>    ICON>    CLASSIC>    FULL THROTTLE>    MACH 2.0>    CAFÉ RACER>    DESERT SLED>


DUCATI MONSTER 797 vs. DUCATI SCRAMBLER ICON

Deși ambele modele au același motor nu am cum să le compar, să zic care din ele e mai bună sau pe care dintre ele aș recomanda-o. Totul depinde de cine vrea să achiziționeze unul dintre aceste două modele, iar cel mai bun mod de a afla care vi se potrivește cel mai bine este să le încercați. DUCATICLUJ le oferă pe ambele la test drive. Tot ce trebuie să faceți este să îi contactați și să vă faceți o programare.

DSC_0073 copy


CONCURS: #sayDUCATI

PREMII:

  1. Tricou DUCATICLUJ
  2. Tricou DUCATI Scrambler
  3. Company Cap DUCATI
  4. Umbrela DUCATI
  5. Termos – DUCATI Corse

Toți câștigatorii vor primi și un lanyard DUCATICLUJ !

REGULAMENT:

Pentru a participa la concursul #sayDUCATI tot ce trebuie să faci este să dai LIKE și SHARE (în această ordine) la postarea de pe pagina noastră de facebook.

ATENȚIE: la SHARE este obligatoriu să scrieți: #sayDUCATI

LIKE la pagină nu este obligatoriu dar va fi apreciat.

 

EXTRAGERE PREMII:

Extragerea premiilor se va face în data de 19.august.2017 și vom folosi web site-ul Random.org.


PREMII OFERITE DE DUCATICLUJ

Logo_ducati_web.cdr

Content Protection by DMCA.com

0 Responses

  1. […] Test drive DUCATI Monster 797 si Scrambler ICON […]

Leave a Reply to Motoraliul Anual National - M.A.N. Romania Transfăgărășan EPICA