Cine este NZI

ISTORIE

NZI Helmets este un producator spaniol de casti moto cu o istorie de aproape 35 de ani ce ofera o gama completa de casti integrale, open-face si modulare.

De-a lungul anilor, peste 11 milioane de casti NZI produse in Spania au ajuns in magazine si apoi pe capul motociclistilor din intreaga lume, fiind distribuite in peste 30 de tari de pe aproape toate continentele.

Unul din liderii de opinie in ceea ce priveste siguranta pe doua roti, NZI pune un aspect deosebit de important pe siguranta activa si pasiva pe care trebuie sa ti-o ofere casca. Pe langa faptul ca ea, ca si constructie trebuie sa respecte toate standardele de siguranta in domeniu (la crearea standardului de siguranta ECE 22.05 cei de la NZI, impreuna cu alti doi producatori europeni, au avut un rol foarte important) trebuie sa fie si comoda, silentioasa si usor de pus pe cap pentru a te bucura la maxim de placerea pe care ti-o ofera mersul pe doua roti.

Datorita eforturilor continue si a dedicarii pentru inovare si cercetare, NZI Helmets si-a dezvoltat propria tehnlogie si linie de productie pentru carcase, interioare si vizoare, pe langa introducerea de noi materiale, toate pentru a obtine maxim de siguranta si o greutate redusa a castii finale.

CAMPIONII

Inca de la inceputuri, cei de la NZI au fost implicati in toate competile de viteza importante, precum MotoGP, sponsorizand piloti mari precum Jorge Lorenzo, Alex Criville, Jorge Martinez „Aspar” sau Alvaro Bautista. Pe langa cele trei titluri de campioni mondiali, NZI a cucerit multe podiumuri la competitii alaturi de piloti din intreaga lume.
1989 Julián Miralles European Champion 125 c.c.
          1989 Alex Crivillé World Champion Moto GP 125 c.c.
2006 Álvaro Bautista World Champion Moto GP 125 c.c
Jorge Lorenzo World Champion Moto GP 250 c.c.
2008 Ángel Rodríguez European Champion Supersport
Carmelo Morales European Champion Moto-2
2009 Carmelo Morales European Champion Moto-2
2010 Carmelo Morales European Champion Supersport
Santiago Barragán European Champion Superstock
Kike Ferrer European Champion Superstock Jr.
2011 Jordi Torres European Champion Supersport
2012 Jordi Torres European Champion Supersport
Carmelo Morales European Champion Superstock
2013 Carmelo Morales European Champion Superstock
Jordi Torres European Champion Moto -2

CERCETARE-DEZVOLTARE

SIGURANTA – CONFORT – VIZIUNE sunt cele trei concepte principale pe care se bazeaza filosofia spaniolilor de la NZI Helmets. 
Rolul casti nu este doar de a proteja capul in cazul unui accident, insa si de a fi confortabila, practica si usor de folosit. Combinand acesti trei factori vom obtine bucuria si placerea de a iesi cu motocicleta, lucru foarte important in eliminarea cauzelor ce ne pot distrage atentia de la drum.

Departamentul specializat din cadrul fabricii NZI investigheaza in mod continu noi modalitati prin care sa poata imbunatatii toate aspectele, active si pasive, care tin de siguranta oferita de o casca moto:

Siguranta pasiva: rolul fundamental al castii este de a-ti proteja capul in cazul unui accident si de a minimiza efectele negative cauzate de un impact sau impacte multiple. Carcasa exterioara trebuie sa fie suficient de rigida sa absoarba o parte din soc iar interiorul sa distribuie forta si sa abroarba cat mai mult din energie fara ca aceasta sa cauzeze daune.
Siguranta activa: casca trebuie sa fie comoda, sa se aseze bine pe cap, sa nu fie excesiv de galagioasa insa suficient de ventilata, sa poata fi pusa usor pe cap si sa poti accesa cu usurinta aerisirile exterioare. Practic sa fie comoda si usor de folosit, sa iti faca placere sa te plimbi cu motocicleta.

SIGURANTA

Pasiva
Cea mai importanta carateristica a casti moto este aceea ce a-ti proteja capul in cazul unei accident. Standardul de siguranta valabil in toata Europa este ECE R22.05 conceput de catre United Nations si este considerat unul dintre cele ai importante din intreaga lume. Toate castile NZI sunt concepute sa se conforme acestui standard de siguranta, precum si altora internationale. Acest standard presupune teste diverse aplicate inainte ca o casca sa intre in productie. In timpul productiei, din fiecare lot sunt testate casti pentru a se asigura ca se respecta aceste standarde.

Norma ECE22.05 a fost dezvoltata intr-un grup de lucru din cadrul Natiunilor Unite denumit Comisia Economica pentru Europa. Parte a acestui grup au facut experti in siguranta rutiera, producatori de casti ( NZI s-a numarat printre ei), experti in accidente si metode de testare din mai multe tari europene precum Spania, Germania, Olanda, Italia si altele. Rezultatul a fost un standard de siguranta bine conceput , functional si logic, bazat pe toate datele disponibile la nivel European cu privire la accidente si analiza lor relevanta.

Activa
Poate la fel de importanta precum siguranta pasiva, siguranta activa practic este determinata de toate caracteristicile si beneficiile castii gandite pentru a minimiza riscul ca accidentul sa se intample in prima faza. Exemple bune de astfel de caracteristici de sunt incorporate in castile NZI,precum:

omologarea “ Mist Retardant” – intarzie aburirea vizorului oferindu-ti astfel timp pentru a deschide viziera pentru dezaburire.
aerisirile de tip one push – iti e usor sa le folosesti chiar si cu manusi in mana sau la viteza mai mare.
sistemul de blocare a vizierei, ca cel prezent pe modelul Symbio – securizeaza vizorul si il apasa pe chedere, etansand astfel suplimentar.

Aceste caracterisitici iti permit sa iti tii cat mai mult timp mainile pe ghidon iar miscarile pe care le faci ca sa accesezi diverse zone ale castii sa fie cat mai intuitive posibil.
In prezent, sub conceptele noastre SIGURANTA – COMFORT – VIZIUNE, am realizat 5 proiecte importante:

Certificarea proprietatilor vizoarelor noastre de a intarzia aburirea. (siguranta activa)
Producerea de casti cu pana la 3 carcase exterioare, asigurand confort si siguranta, indiferent de marimea capului (siguranta activa si pasiva)
Dezvoltarea unui sistem Bluetooth® integrat in casca, ce este protejat de factorii externi si accident. (siguranta activa)
Integrarea si dezvoltarea de vizoare usor de folosit, care sa te protejeze impotriva razelor soarelui, pe castile integrale, flip-up sau open face. (siguranta activa)
Implementarea de materiale precum Outlast® in captuseala de confort a castii, pentru a absorbi caldura excesiva sau elibera atunci cand ai nevoie de asta. (siguranta activa)

CARCASA

FIBRA DE CARBON: O casca full carbon precum RCV iti ofera cea mai scazuta greutate care se poate atinge respectand standardele de siguranta. Insa fibra de carbon nu este singurul ingredient necesar pentru a produce o casca usoara si sigura, rasina folosita precum si modul in care se construieste casca sunt de asemenea foarte importante.  In fabrica noastra folosim laminate preimpregnate si cea mai recenta tehnologie de productie dezvoltata intern.

FIBRA COMPOZITA permite constructia unei casti usoare si sigure, iar materialul este unul mix format din fibre precum carbon, aramide si fibra de sticla.

TERMOPLASTIC. O parte din gama este realizata din acest material, practic rasina termoplastica este topita si apoi injectata intr-o matrita sub presiune foarte mare, dupa ce aceasta se raceste luand forma castii respective. Diferenta dintre constructia compozita si termoplast este practic data de superioritatea materialului compozit de a face fata unui impact.

CARCASA INTERIOARA
. Are un rol foarte important si este construita din polistiren expandat special conceput pentru a absorbi si disipa energia necesara si a incetini capul in cazul unui impact.

OMOLOGARE ECE/UN R22.05. Toate castile NZI sunt omologate conform standardului European in vigoare in domeniul castilor de protectie pentru motociclisti.

PROTECTIA DE BARBIE. Castile flip-up au o partea frontala, din zona barbiei, gandita astfel incat sa poata fi deschisa in sus. Este construita din termoplastic si iti protejaza fata in cazul unui accident. Casca flip-up nu este conceputa sa fie folosita cu barbia ridicata, va recomandam ca atunci cand sunteti pe motocicleta sa o aveti inchisa.