Review SPIDI, SIDI si SHOEI 2

Poate va intrebati ce au in comun aceste mari brand-uri pe piata din Romania, in afara de faptul ca toate sunt brand-uri deja consacrate in domeniul moto si au un renume care te duce cu gandul la calitate. Raspunsul este unul foarte simplu si anume pe MotoSUPORT.ro si EST BIKE. Desi venim dupa o mica pauza, pauza in care am lucrat la mai multe aspecte ale conceptului MotoSUPORT.ro, este cazul sa trecem la fapte. Asadar incepem cu testarea produselor pe care partenerii nostri le comercializeaza.

Nu suntem primii care fac testare de produse dar cred ca suntem primii care testeaza produsele pe o perioada mai lunga de timp si in diferite conditii, plus toate produsele testate se pot vedea la noi in showroom. Acestea fiind spuse suntem mandri sa avem un nou partener, partener care are deja o vechime pe piata moto din Romania si cu siguranta multi au auzit de ei. 

EST BIKE Adventure este importator oficial SPIDI in Romania iar in magazinul situat in Constanta, gasim stocuri impresionante de echipamente, accesorii, consumabile si binenteles motociclete, scootere si ATV-uri noi. Da… au si service autorizat RAR si ofera clientilor o multitudine de servicii. In curand vom posta si un articol dedicat in totalitate noului nostru partener, articol in care veti afla mult mai multe lucruri despre EST BIKE Adventure – Constanta. Asa ca ma voi intoarce la brand-urile enumerate si comercializate de EST BIKE si am sa va spun parerea mea legata de raportul pret/calitate si daca merita sau nu o achizitie de genul. 

Pentru ca ne dorim cu adevarat sa testam produsul sau produsele pe care va urma sa le prezentam, va aduc aminte ca testarea se face pe un termen mai lung si in diferite conditii meteorologice. Asadar trecem la fapte. In acest articol voi vorbi despre geaca de piele SPIDI EVORIDER, pantaloni de piele SPIDI RR PRO 2, manusi tot de piele si tot SPIDI model CARBO 1, cizme SIDI VERTIGO 2 si nu in ultimul rand despre casca SHOEI NXR Marquez Power up! TC-1.

Testarea produselor a inceput anul trecut undeva prin luna septembrie si au fost folosite pana in luna noiembrie. Ca sa pot fi cat mai obiectiv am testat aceste produse in diferite conditii – in oras, in afara orasului, pe drum national, pe autostrada, pe soare, pe ploaie si pe vant. Cam toate ipostazele in care ne aflam cand ne gandim la un asemenea echipament. Facand acest lucru am reusit sa-mi creez o parere cat mai ampla, parere pe care o voi impartasi cu voi in cateva randuri.

Inainte de a incepe vreau sa mentionez faptul ca nu am sa dau detalii tehnice foarte multe. Detaliile tehnice le gasiti pe pagina dedicata produsului si cu siguranta pe site-ul producatorului. Voi vorbi strict de calitate, pret si parere personala. Fara a mai lungi prea mult povestea am sa incep binenteles cu SPIDI. Pentru cei care poate nu stiti sau nu ati auzit niciodata de SPIDI va pot spune ca este o companie infiintata in anul 1977, de catre Renato Dalla Grana in Italia. Initial a fost o companie ce producea strict manusi de curse. Istoria lor e frumoasa, lunga si plina de succese, dar de povestea lor poate ne vom ocupa intr-un alt articol.

Stim cu totii ca nimic nu se compara cu un video de prezentare asa ca inainte de a impartasi cu voi experienta mea cu SPIDI va invit sa urmariti acest scurt video in care veti vedea cateva dintre caracteristicile acestei superbe geci de piele.

Geaca SPIDI EVORIDER

Este foarte important sa-ti alegi geaca perfecta pentru tine iar acest lucru e uneori chiar dificil. Chiar daca multe magazine din toata tara ne pun la dispozitie tot felul de brand-uri, mai mult sau mai putin cunoscute, stim ca de mute ori ajungi sa probezi marimea potrivita dar uneori parca ceva nu e bine, parca nu simti geaca facuta pentru tine sau poate croiul ei nu e exact ce ti-ai imaginat sau dorit. De-a lungul timpului am incercat echipamente de la diferiti producatori si pot spune ca SPIDI este unul dintre acei producatori care, se pare pune pret si pe fitting. Inainte sa aleg acest model am fost invitat de Adrian Bustiucel, proprietar EST BIKE Adventure – Constanta, sa probez tot echipamentul SPIDI disponibil in stoc pentru a-mi face o ideea exact despre acest aspect. Zis si facut. Dupa ce am probat combinezoane din una sau doua bucati, geci racing de piele, geci textile scurte sau touring, pantaloni de piele si bineteles textili am ajuns la concluzia ca tot ce am probat pe marimea mea, imi venea perfect. Toate protectiile se asezau perfect astfel incat nici nu le simteam. Lungimea manecilor, lungimea pantalonilor, pozitionarea buzunarelor si toate detaliile care tin pana la urma de confortul pe care il cautam la un echipament moto, imi dadeau senzatia ca erau special facute la comanda pentru mine. 

Am precizat de pozitionarea buzunarelor deoarece am avut neplacerea la alte brand-uri (vorbesc de producatori cunoscuti si cu istorie pe piata moto globala) sa descopar ca acest aspect oarecum nu a fost luat in calcul iar in momentul in care aveai nevoie sa bagi mana in buzunar dupa o cheie era cam incomod. Buzunarul ori era pozitionat prea in spate ori era un buzunar cu o deschidere prea mica. Nu am inteles si nu inteleg de ce nu se tine cont si de acest aspect mai ales ca vorbim de o geaca marime 52, care in mod normal este gandita si construita pentru cineva care are o inaltime cuprinsa intre 173 si 185 cm, deci vorbim de un motociclist care are maini mai lungi si are o circumferinta la piept intre 102 si 108 cm. Clar nu vorbim de cineva foarte solid sau scund, deci se poate calcula foarte usor unde trebuie pozitionat un buzunar si cat de mare trebuie sa fie.

Revenind la geaca noastra va spun ca am ales acest model din mai multe motive. Este o geaca sportiva ce poate fi folosita atat pe strada cat si pe circuit – nivel amator. Este construita din piele de vaca, cu o grosime cuprinsa intre 1.1 si 1.3 mm ceea ce face ca aceasta geaca sa fie destul de usoara. Cand am luat prima data geaca pe mine am observat imediat faptul ca are bratele pre-curbate, lucru care o face mult mai confortabila atunci cand esti calare pe motocicleta.

Avand pe spate, de-a lungul umerilor panouri de material tip acordeon, geaca iti ofera o mobilitate mai buna, lucru care cred ca este un avantaj mare pentru cei care vor sa foloseasca geaca in conditii de pilotaj mai agresiv. Cu siguranta acest aspect ar trebuii sa starneasca interesul celor care vor o geaca pe care vor sa o foloseasca atat in plimbari usoare, in oras sau in afara dar si pe un circuit la nivel de amator, unde pilotajul este mai agresiv. 

Fermuarele si capsele sunt foarte usor de manevrat inclusiv daca ai manusile puse. Ori de cate ori am avut nevoie sa deschid fermuarul sau capsele, chiar daca eram in mers si aveam manusile pe maini, am reusit cu usurinta sa fac acest lucru fara ca fermuarul sa se agate in ceva exces de material sau cusaturi facute prea aproape de dintii fermuarului.

In ceea ce priveste protectiile, SPIDI Evorider foloseste piele ca principala aparare impotriva abraziunii/frecarii, iar protectia impotriva impactului este asigurata prin scuturile exterioare “Warrior" insotite de o aparatoare “Forcetech" certificata CE pe interiorul umerilor. De asemenea aceste protectii “Forcetech" se regasesc si la coate tot pe interior.

Pentru multi poate singurul minus al acestui model este faptul ca nu vine cu protectie spate inclusa. Minus care dupa parerea mea este un avantaj, daca e sa ne gandim la siguranta noastra. In general gecile care vin cu o protectie de spate/coloana inclusa, ofera o protectie minima si e pusa doar de dragul de a pune ceva acolo. Asa cum multi stiti nici unul din producatorii mari nu pun protectii de spate incluse, tocmai in ideea de a te face constient ca trebuie sa-ti cumperi separat acest lucru. Da, este clar ca urmaresc si profitul lor, dar eu cred ca e mai important sa ne gandim la protectia noastra atunci cand cumparam un echipament. Asadar neavand o protectie deja inclusa te vei orienta sa cumperi o protectie de calitate. 

SPIDI ofera o gama larga de protectii, asadar in buzunarul gandit special pentru protectiile productie proprie, se poate monta o protectie CE Nivel 1 sau Nivel 2. Eu am ales o protectie Warrior" Nivel 2 care pe langa linistea psihica iti ofera si o protectie fizica atunci cand este cazul. Protectia este comoda si se muleaza pe spate perfect, astfel nu incomodeaza. Este destul de mare ceea ce iti asigura o protectie pe aproape tot spatele.

Unul dintre aspectele mele preferate este captuseala interna, care e atat de bine gandita incat atunci cand imbraci sau dai jos geaca nici nu o simti. Nu se aduna nicaieri astfel iti permite sa folosesti cu usurinta aceasta geaca, fara ati crea vreun inconfort nici macar in aceste cazuri. Evorider are un singur buzunar pe interior (pentru telefon sau portofel) si doua externe. Fiind o geaca de piele ea nu este impermeabila, dar SPIDI a gandit in asa fel acesta geaca incat permite montarea unei captuseli de impermeabilizare SPIDI H2Out sau pentru sezonul mai rece mesada termo.

Folosind acesta geaca in lunile septembrie, octombrie si putin din noiembrie nu am simtit nevoia de a pune si mesada termo, dar nu pot nici sa spun ca am folosit motocicleta la temperaturi sub 12 grade. Probabil sub aceasta temperatura e nevoie. Cat despre ploaie pot spune ca am mers intentionat pe ploaie pentru a vedea in cat timp apa se inflitreaza si spre surprinderea mea acest lucru nu a fost instant. Fiind o ploaie usoara de toamna geaca a rezistat in jur de 10 minute pana cand am simtit usor umezeala in zonele unde geaca are material textil. Dupa aproximativ jumatate de ora, de mers pe ploaie eram ud leoarca. Ca si concluzie e clar. Pe ploie e nevoie de acea captuseala impermeambila H2Out sau de un combinezon impermemabil de luat peste. 

Trecand peste acest aspect al impermeabilitatii, la partea de ventilatie pot spune ca cele doua buzunare de ventilatie pozitionate pe piept, pielea perforata pe coate si spate impreuna cu materialul textil de pe partea interioara a mainilor asigura o ventilatie perfecta chiar daca afara sunt peste 30 de grade. Dar asta doar in afara orasului. In oras am fost obligat sa deschid fermuarul pana pe piept deoarece cele 2 buzunare prezente aici sunt destul de mici. Fiind o geaca de piele sportiva inteleg si de ce nu exista panouri mai mari de ventilatie. Oricum per total sunt de parere ca Evorider are o ventilatie buna.

Tinand cont de aceste aspecte si de faptul ca geaca se vinde la pretul de 1855 Lei, pot spune ca raportul calitate/pret este unul foarte bun. Da stiu ca multi ar dori ca o geaca premium sa se vanda sub 200 de Euro, dar acest lucru nu este posibil. Oricum sunt de parere ca pretul pentru geaca SPIDI Evorider este unul mult mai bun ca si in cazul altor brand-uri, iar calitatea materialelor si atentia sporita a producatorului, la detalii, fac ca aceasta geaca sa-si merite pe deplin pretul.

Fiind un an nou, SPIDI a adus cateva imbunatatiri acestui model (model inca disponibil), astfel ca noul model are denumirea de Evorider 2. De asemenea geaca se poate folosi cu mai multe modele de pantaloni insa eu am ales sa merg pe recomadarea SPIDI si anume pe modelul de pantaloni de piele SPIDI RR PRO 2.

Pantalonii SPIDI RR PRO 2

Parerea mea despre pantaloni RR PRO 2 pot spune ca este cam aceeasi cu parerea despre geaca. Spun asta deoarece materialele folosite sunt identice si la fel ca si geaca, pantalonii au zona de material textil elastic, pe spatele picioareleor si intre picioare pentru a oferi comoditate, mobilitate si ventilatie. Pe langa aceste zone cu material textil, pantalonii au si ei zona de material tip acordeon deasupra genunchilor si pe spate la baza coloanei. Ca orice alt pantalon are posibilitatea de a fi legat de geaca prin fermuar de jur imprejur, astfel se obtine un combinezon din 2 bucati. Acest lucru iti ofera in primul rand o protectie sporita in cazul unui accident, deoarece geaca nu se va ridica deloc plus la viteze mai mari curentul de aer nu mai are pe unde sa intre sub geaca in partea din spate.

Testarea pantalonilor a fost identica cu cea a gecii. Singurul minus la pantalonii de piele este atunci cand esti obligat sa-i porti prin oras, indiferent de model si de marca. In rest pot spune ca au trecut cu brio testele mele de fitting, comportament in diferitele conditii meteo si test de calitate. Binenteles testul de impermeabilitate nu aveau cum sa-l treaca deoarece nu sunt pantaloni impermeabili iar testul de rezistenta la frecare si impact nu am de gand sa-l fac. Aici ii las pe cei mai curajosi.

Manusi SPIDI Carbo 1

Daca va aduceti aminte, la inceputul acestui articol am mentionat faptul ca SPIDI a aparut pe piata ca fiind o companie specializata pe productia de manusi sportive. Au avut succes asta este clar si au ajuns de la manusi sa produc o gama larga de echipamente. Astfel ca asteptarile mele in ceea ce priveste manusile, au fost mari de la bun inceput.

Stiu ca pare ca ridic in slavi acest brand SPIDI, dar va asigur ca o fac intr-un mod justificat. Chiar va rog sa probati sau macar sa mergeti sa vedeti live produsele lor si sunt convins ca-mi veti da dreptate. Asadar revenind la manusi pot spune ca de-a lungul anilor mei de motociclist am folosit diferite manusi, de diferite tipuri si bineteles de la diferiti producatori, insa SPIDI intotdeauna a reusit sa ma surprinda placut. Nu am avut multe perechi de manusi SPIDI dar 3 perechi sigur am avut. In momentul de fata folosesc doua. Modelul Carbo 1 si un alt model creat de SPIDI pentru DUCATI. Desi nu vreau sa vorbesc despre manusile DUCATI, vreau doar sa precizez faptul ca le folosesc de aproape 3 ani, mai exact de la cea dea V-a editie a festivalului moto M.A.N. Romania – Transfagarasan Epica si pot spune ca le voi folosi inclusiv si in acest an. Manusile respective sunt scurte, de vara si pe langa piele au mult material textil. Au rezistat si rezista incontinuare si in afara de uzura normala, nu au avut niciodata probleme cu cusaturi desfacute, velcro care sa nu mai prinda sau alte probleme.

Asta pentru mine spune multe despre calitatea lor iar fitting-ul manusilor SPIDI este ceva de necrezut. Nu stiu voi dar eu am avut mereu problema cu marimea la manusi la multe alte brand-uri. Ba prea mult material la degetul mic, daca nu era la ala mic era la degetul mare sau prea putin material la aratator. In unele cazuri chiar am probat manusi care desi erau bune ca marime, ma jena protectia sau in vreo 2 cazuri am patit sa probez, sa simt ca totul e ok, sa le cumpar dar in momentul in care am avut un drum mai lung de facut au inceput sa ma jeneze in diferite locuri. Nu cred ca sunt eu singurul care a patit unul sau mai multe din lucrurile de mai sus. 

Cu manusile SPIDI Carbo 1 insa nu am avut nici un fel de probleme. Fiecare deget e exact cat trebuie si anume putin mai mare decat degetele mele iar cusaturile de la varfurile degetelor, chiar daca sunt facute pe interior nu m-au deranjat deloc. Astfel ca partea de fitting e asigurata din start. Fiind pana la urma niste manusi din piele as fi preferat sa fie putin mai ventilate. Chiar daca sunt manusi lungi sportive si au pe degete si pe mana cateva zone cu piele perforata as fi vrut sa se ventileze mai bine. Nu ma intelegeti gresit, in mers se ventileaza perfect dar doar in afara orasului. In oras si la temperaturi peste 20 de grade am cam inceput sa transpir. Oricum si aici pot spune ca nu au gresit cei de la SPIDI cand au creat aceste manusi, deoarece in gama lor gasim manusi lungi de piele mai bine ventilate. Asta ma face sa vad in SPIDI o companie care incearca sa acopere toate nevoile noastre si uneori chiar “fitzele" pe care cateodata le avem iar acest aspect este de apreciat. Binenteles protectia principala este din carbon, de aici si numele, insa restul sunt protectii din piele mai groasa iar in podul palmei se observa zone dublate pentru o protectie suplimentara.

Concluzia finala este ca aceste manusi cu siguranta isi fac treaba, sunt comode, sa zicem ca sunt destul de ventilate insa pretul zic eu este undeva intre. Nici prea scumpe nici prea ieftine dar cu siguranta nu pentru toate buzunarele.

Casca SHOEI NXR Marquez Power up! TC-1

Pentru a nu avea un articol prea lung, review-ul legat de casca SHOEI NXR si cizmele SIDI VERTIGO 2 il voi posta intr-un alt articol. Fara sa-mi dau seama am ajuns la prea multe randuri de text si nu-mi doresc sa devin plictisitor.

Parteneri MotoSUPORT.ro

2 Comments

Trackbacks and Pingbacks

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.